2017年3月20日月曜日

"טוקיו אהובתי" - מה חשבתי על הכתבה בערוך 2?



אני ערה כבר מיליון שעות.
אתמול כשהלכתי לישון [אני אצל ההורים שלי] קלטתי פתאום שאני לא צריכה לקום בשום שעה, שיש לי את כל היום לעשות מה שבא לי ושאני יכולה להשלים את כל מיליון השעות שינה החסרות שלי מהחצי שנה האחרונה. לא שמתי לשם שינוי שעות מעורר והלכתי לישון באושר
~מסך שחור~
קמתי ב6 בבוקר בגלל כאב שיניים כי השיניי בינה שלי החליטו שלכבוד הטיסה ליפן הן רוצות גם לצאת!
יפה

אז אני ערה עכשיו. כבר תקופה
ואני כבר מרגישה יותר טוב ואפילו הספקתי לצבוע את השיער ולהמשיך לארוז [כמעט סיימתי]


אז את בפוסט הזה רציתי לספר על היום שבו הצטלמנו לחדשות ערוץ 2 בכתבה שנקראת "טוקיו אהובתי" [פרט טריוויה- כשעוד הייתי בבצלאל רציתי לעשות סרט גמר בוידיאו שנקרא באותו שם].

אני לא אספר הרבה על הצילומים עצמם אלא על המסביב וגם על מה שאני חושבת על הכתבה~

אז זה היה האאוטפיט שלי לצילומים:

קרדיגן...FOX
חולצה...תמנון
חצאית...Liz Lisa
כובע...Headstar X Tsubasa Masuwaka
גרבי אובר ני...ברוריה
נעליים...אוף ברנד מחנות על רחוב יפו בירושלים
אקססוריז...אוף ברנד, TOPTEN

MAKE

Akipoyo Gyarusa in pink!


במהלך הצילומים:



הכתבה מדברת על זה שיש הרבה צעירים בארץ שאוהבים את יפן ומושפעים מהתרבות שלה [המודרנית והמסורתית].
אנחנו היינו בחלק הראשון שבו דובר על אופנה. אני שמחה שיכולנו להציג את האופנה שלנו, שהיא לא אופנה יפנית טיפוסית שאנשים מדמיינים בדר"כ, ואנשים קצת נחשפו למושג גיארו שהוא לגמרי לא מוכר בארץ מחוץ לקהילה המאוד מצומצמת של אוהבי אופנה יפנית.


הנה קישור לכתבה עצמה למי שמעוניין לצפות:
http://old.reshet.tv/News_n/heb/news/programs/WeekendNewscast/articlenews,230611/



והנה תגובתי:

אני רוצה להתחיל ולומר שאין לי שום תלונות לכתבה, ובגדול אני מאוד שמחה ומרוצה שאיך שהיא יצאה.
אמנם היו אי דיוקים, ואני ארחיב עליהם בהמשך, אבל הם לא היו קריטיים בעיניי, אפילו שאני מאוד קנאית לאופנה שלי ומאוד חשוב לי לדייק ולהבדיל בינה לבין אופנות אחרות.
אני אדבר בפוסט רק על מה שעשו עם החלק שלנו, ומי שרוצה את תגובתי לחלקים האחרים בכתבה מוזמן לדבר איתי על זה:) אבל זה לא הנושא כרגע.
כשצילמו אותנו מן הסתם נאמרו המון דברים שנחתכו בעריכה, כמו בכל כתבה או סרט. אני כן מרגישה שרוב הדברים שהיו חשובים לי נכנסו ואני כן מרגישה שהצלחנו להעביר את הרעיון של גיארו בגדול למי שלגמרי לא מכיר את זה.
חשוב לומר שהצופים בכתבה רובם אנשים שמעולם לא התעסקו בנושא אופנה יפנית ואולי אפילו לא שמעו עליו, ולכן להטפל לפרטים כמו "זה גיארו ו"זה הראג'וקו" נראה לי מיותר [כמובן מי שכן מבין באופנה יפנית ישים לב ישר שקורביאשי היא לחלוטין לא גיארו אבל זה כי אנחנו מכירים ומתעסקים בזה ביומיום]. הייתי כמובן שמחה שהיו שמים תמונות של טסובסה [אפילו כתבנו להם את השם] אבל זה באמת לא קריטי בעיניי כי אם המטרה היא להראות אופנה יפנית כאופנה ששונה מאופנה ישראלית אין ספק שזה עושה את העבודה, וההבדלים בין גיארו לדקורה ללוליטה לגמרי לא מעניין את הצופה הממוצע. שזה בסדר! העיקר שאנשים נחשפו לכך שזה קיים, ואפילו לגיטימי.

העובדה שנבחרנו לייצג את הקהילה של האופנה היפנית היא מאוד לא מובנת מאליה כי אנחנו בערך התת קהילה הכי מצומצמת בתוך הJapanese Fashion lovers בישראל, ואני רוצה להגיד המון תודה לכל מי שפירגן והגיב ואמר שייצגנו בכבוד, זה באמת באמת חשוב לי.

כמובן תודה גם לנופי שעזרה לזה לקרות! זה צעד ממש חשוב בשביל כל מי שאוהב אופנה יפנית בארץ, או אפילו אופנה אלטרנטיבית [למרות שלגבי זה אני מרגישה שכבר מזמן ניתנה לגיטימציה].

לגבי תגובות אחרות שראיתי לכתבה, שהיו פחות טובות, זה בסדר גם.
לא כולם חייבים לאהוב את זה, ספציפית גיארו הוא באמת עניין של טעם. "פרחות יפניות" זה אולי מושג לא מחמיא אבל חשוב היה לנו להציג גם את זה- שגיארו הוא לא תמיד פרחים פרפרים וליז ליסה אלא בא מתוך איזו מרדנות, עם אטיטיוד יותר חופשי ו"מטונפי" כזה.
וזה מה שאני אוהבת בסגנון הזה, הוא פשוט כייפי. כיף להיות גיארו ולא רק כיף להראות גיארו.
וגם- גיארו חד משמעית לא מושפע מאנימה. עדשות סירקל הן המצאה קוריאנית שהגיארו אימצו, אבל בהתחלה הן לא היו שמות עדשות וניסו להיראות מערביות ולא כמו דמויות אנימציה יפנית.

 זה עוד משהו שאמרנו בכתבה וירד בעריכה וחבל, כי נוצר מן בילבול או יותר נכון הנחה שגויה ומקובלת שכל מה שקשור ליפן קשור לאנימה ובכלל זה האופנה. יש אופנה יפנית שמושפעת מאנימה, גיארו לא ואני באופן אישי לא ממש צופה באנימה.
להגיד שגיארו הוא חיקוי של אנימציה יפנית זו השטחה מזעזעת של גיארו בפרט ושל אופנה יפנית בכלל. זה סגנון שהתחיל כמרד בסטנדרט ובאידיאל המקובלים בחברה היפנית, זה סגנון שהמקור שלו הוא פמיניסטי ומקדש אינדיבידואליות, ואני יותר מאשמח להרחיב על כל זה בפוסט אחר.

עוד משהו אחד שרציתי לומר על כל התגובות לגבי "ילדי סנטר" וכו'-
אם יש משהו אחד שהצטערתי שלא נכנס לכתבה הוא המפגשים בסנטר. הסנקורה הוא אחד הדברים שאני יותר שמחה שהצלחתי להרים. בכתבה קצת נוצר רושם שגיארו זו חבורה סגורה של ארבע בנות כשבעצם יש קהילה, לא גדולה, אבל בהחלט שוות התייחסות. ארבעתנו בכתבה זו רק הגיארוסה שלנו [gyaru circle] שהשם שלה זה אקיפויו, אבל במפגשים של הסנקורה [Senkura] יש הרבה יותר בנות מכלמיני גילאים וחלקן גיארו וחלקן אוהבות את הסגנון.
כשצילמו אותנו אמנם דיברנו על הסנקורה ועל המפגשים בסנטר אבל משום מה זה לא נכנס, כנראה שזה פשוט לא התאים בעריכה, אז חשוב לי ממש לומר:
לפני 10 חודשים בערך ישבתי לי בבית וחיטטתי בבלוגים של דוגמניות גיארו, באותו זמן קראתי בבלוג של אקהארו וכל כך הרבה פוסטים שלה היו על זה שהיא נפגשה עם עוד חברות גיארו בשיבויה, בעיקר בשיבויה 109, ומה היא לבשה ואיך היא התאפרה ותמונות מצחיקות וכו', וחשבתי לעצמי, איזה חבל שאין איזה שיבויה 109 בארץ שגיארו יכלו ללכת אליו ולפגוש אחת את השנייה ולהתפתח ולהשתפר בסגנון הזה. הבנתי שאני לעולם לא הייתי מקבלת את הביטחון שיש לי היום בסגנון הזה אם לא היו לי חברות שהן גם גיארו שאיתן אני יכולה להפגש וזה נותן לי הזדמנות להתלבש ולהתאפר ולדבר על הנושא הזה עם מישהו אחר שמבין ואוהב את זה גם, לקבל ביקורת ולהשתפר וכמובן לחיות את הלייפסטייל של הסגנון כמו הגיארו ביפן שאני looking up to.
אז הבנתי שאם יש בנות בארץ [ויש] שאוהבות גיארו והיו רוצות להשתפר בסגנון הזה ולעשות אותו יותר, למה לא לארגן מפגשים פעם בכמה זמן שיתנו הזדמנות בדיוק לכל הדברים האלה, ואז זה ישרת כמה מטרות:

-הגיארו הותיקות יוכלו לעזור לגיארו הצעירות יותר לפתח את הסגנון שלהן
-נוכל להכיר עוד אנשים שאוהבים את מה שאנחנו אוהבים שזה תמיד כיף
-מפגשים יוכלו להעלות את המודעות לסגנון הזה בארץ


ואכן אירגנתי את המפגש הראשון בסנטר דרך קבוצת Israeli Gyaru בפייסבוק שבה יש לא מעט בנות שרוצות להיות גיארו או אוהבות את הסגנון ומאז כבר 10 מפגשים התקיימו ובהחלט יש תוצאות!
ולמה כל זה התקשר לי לעניין ילדי הסנטר?
כי מהם קיבלתי את הרעיון.
חשבתי- "ילדי סנטר" הפך לכזה מושג מוכר בארץ, והרי זה התחיל רק בכמה ילדים שאוהבים אופנה אלטרנטיבית ומוזיקה אלטרנטיבית שנפגשו בסנטר כי היו שם חנויות מגניבות ומקום לשבת, ועכשיו זה כל יום חמישי!! זה המקום הבטוח לאנשים האלה לפגוש ולאהוב את מה שהם רוצים, כי לא לכל אחד יש בסביבה הקרובה שלו אנשים שיודעים להעריך או לקבל את מי ששונה. אותו דבר בגיארו.
אז אין לי שום בעיה שתקראו לי ילדת סנטר, אני גאה להיות.

זה פחות או יותר מה שאני מרגישה כלפי הכתבה. כמובן שיכול להיות שיש לי עוד הרבה מה לומר, אבל כרגע זה כל מה שעולה על דעתי.
אשמח לדעת מה אתם חשבתם:)




ועכשיו אני חושבת שאלך להמשיך לארוז, אולי אעשה עוד פוסט בהמשך היום!

ביי ביי!


GeorgiePiyo

3 件のコメント:

  1. מתוקה תודה על הקרדיט חח ^^ אני שמחה שהוצאתם את זה לפועל והראיתם לעם מה זה טעם משובח ומה זו אופנה יפנית על אף שעל קצה המזלג. אני חושבת שמה שאתן עושות ראוי להערכה ובאמת חבל שלא נכנס הקטע הזה של המפגשים כי אני בטוחה שיש הרבה בנות שזה עשה להן ממש טוב ואולי לפני היו קצת חסרות ביטחון או ביישניות ושיניתן להן את ההשקפה מקצה לקצה עם קצת עזרה ודחיפה מצידכן. אז כל הכבוד, אני נורא מקווה שאצליח להגיע בזמן הקרוב לאיזה מפגשון :) יש לי כל כך הרבה אאוטפטים וכל כך מעט זמן חח
    <3

    返信削除
  2. מאוד שמחתי לראות את הכתבה ולשמוע את כל מה שהיה לכן להגיד וגם לקרוא את הפוסט הזה עכשיו. מאוד מורגש שגם הקבוצת אקיפויו שלכן וגם הארגון של הגיארו ככלל בארץ מאוד מושקע ועוזר ועם זאת לא מוותר על דיוק והשקעה מירבית.
    והאמת? אפילו שיצא לי להגיע רק פעמיים ולזמן מאוד קצר - המפגשים האלו נהדרים וכיף להפגש ולדבר על מה שאוהבים בלי לחץ כנס או כל אירוע אחר.
    תמשיכי ככה! כשעושים מאהבה יוצאים רק דברים נהדרים!תהני מלא ביפן, אמנם רק הייתי שם אבל אני כבר מקנאת בך xD

    返信削除
  3. https://i.imgur.com/xyYmalM.png

    返信削除